Jak przygotować ankietę satysfakcji klienta sklepu internetowego?

Ze sklepów internetowych korzystamy obecnie bardzo często – dzięki nim uzyskujemy dostęp do szerokiej gamy artykułów, także nierzadko tych niedostępnych w sprzedaży w okolicznych sklepach. Prowadzenie własnego sklepu on-line często jest wobec tego dobrym pomysłem na biznes. Jednak samo założenie takiego sklepu to nie wszystko – trzeba też dbać o klientów, ponieważ zadowolony klient częściej wraca do sklepu i rekomenduje go innym.

Aby wychodzić naprzeciwko oczekiwaniom klientów, powinno się wiedzieć, jakie są ich potrzeby. W tym celu przeprowadza się ankiety badania satysfakcji klientów, które obecnie można również wykonać bardzo prosto z wykorzystaniem internetowych serwisów takich jak generatory ankiet. Takie serwisy umożliwiają uzyskanie szerokiej gamy informacji od klientów, zarówno tych nowych, jak i również stałych. Pozyskane informacje można następnie wykorzystać w celu wdrożenia zmian skutkujących w poprawie satysfakcji kupujących.

Internetowe generatory ankiet są bardzo łatwe w obsłudze i mogą bez obaw korzystać z nich nawet ci, którzy nie mają żadnej szczególnej wiedzy w tym zakresie. W sieci dostępne są różne serwisy generujące ankiety, dlatego warto zapoznać się z różnymi z nich, aby wybrać najlepszy. Wśród polskich dużym zainteresowaniem cieszy się przede wszystkim generator ankiet Webankieta.pl, który można przetestować całkowicie za darmo.

W celu przygotowani ankiety satysfakcji klientów sklepu internetowego należy wybrać najlepszy typ ankiety, a także przygotować pytania. Można wykorzystać przykładowo pytania z suwakiem, pytania PS, pytania macierzowe, jednokrotne i otwarte, można też stworzyć ankietę z przydzielaniem punktów. Po przygotowaniu ankiety można przykładowo przesłać adres do niej do klientów, można też umieścić ją na stronie internetowej.

Internetowe generatory ankiet nie tylko pomagają w przygotowaniu czytelnego, łatwego w wypełnieniu formularza ankiety, ale również mogą być one wykorzystane do dokonania analizy uzyskanych informacji, na przykład poprzez segmentację respondentów, przeglądanie pojedynczych arkuszy ankiet i generowanie wyników zbiorczych czy filtrowanie wyników zgodnie z wybranymi kryteriami.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ