Pożyczki pozabankowe bez rejestrów, czyli alternatywa dla zadłużonych

0
Pożyczki pozabankowe bez rejestrów

Wiele osób w polskim społeczeństwie boryka się dzisiaj z zadłużeniem. Powody są różne i niekiedy wcale nie wynikają z działania z premedytacją. W Concash doskonale rozumiemy, że zadłużenie – to nie jest Twoja wina. Przecież wobec różnego rodzaju nagłych i nieprzewidzianych okoliczności, nie jesteśmy czasem w stanie ze środków własnych – zareagować na rzeczywistość. Czyli – uregulować nagłe zobowiązanie, zapłacić za leczenie, przypadki można tutaj naprawdę mnożyć i podkreślmy jeszcze raz jedno. Fakt, że możesz mieć problemy z zadłużeniem, wcale nie czyni Cię gorszym. Choć banki, bardzo często są innego zdania.

Masz to jak w banku?

Jeśli chodzi o pożyczki i historię finansowych zobowiązań, jedno jest pewne. Jeśli połączymy sobie dwie kwestie – procedury weryfikacji, a także konsekwencję wynikającą z nieuregulowanego zadłużenia w postaci konkretnych wpisów – na przykład do BIK czy KRD, sprawa jest oczywista. Praktycznie każdy bank powie nam to samo – nie ma możliwości udzielenia kredytu czy pożyczki, dopóki nie zajmiemy się konkretnie wyprostowaniem, kolokwialnie mówiąc, swojej historii finansowych zobowiązań. No i w zaistniałych okolicznościach trzeba sięgnąć po inne rozwiązania.

Concash – Twój sposób na rejestry

Jeszcze raz zaznaczmy – wiemy doskonale o tym, że u nas znajdziesz niezbędne wsparcie. Tutaj nikt nie będzie pytać o to, dlaczego czy z jakiego powodu, w jakich okolicznościach trafiłeś czy trafiłaś do rejestru. Tu raczej trzeba skoncentrować się na dostarczeniu takiego rozwiązania, które będzie w stanie poprawić Twoją sytuację finansową i tym samym, naprawdę doprowadzić do bardzo konkretnych elementów, które przełożą się na bardzo interesujący rezultat. Już teraz wejdź na https://concash.pl/, gdzie znajdziesz dla siebie idealne rozwiązanie problemu. Dobierzesz zarówno kwotę pożyczki, jak i dogodny, elastyczny okres spłaty rat. Tu nie musisz w nerwach oczekiwać na decyzję, nie będziemy też zadręczać Cię wieloetapowym „prześwietlaniem” oraz weryfikowaniem historii finansowej z każdej strony.

Mamy do zaproponowania nowoczesną i sprzyjającą alternatywę dla propozycji bankowych. Tutaj, w przeciwieństwie do klasycznego modelu kredytów czy pożyczek, nie liczy się Twoja przeszłość. Nie oceniamy, nie wrzucamy w jakieś sztywne ramy, nie etykietujemy. Jesteśmy po to, by pomagać osobom zadłużonym, a nie po to, aby dodatkowo jeszcze utrudniać im życie. To jest na pewno warte podkreślenia, więc zapamiętaj gdy już zdecydujesz się na pożyczkowe wsparcie od Concash.

Dlaczego warto kupić mieszkanie od dewelopera?

0
Dlaczego warto kupić mieszkanie od dewelopera?

Kupno mieszkania jest jedną z poważniejszych decyzji życiowych, do których należy się dobrze przygotować. Wiele osób zastanawiających się nad wyborem mieszkania, staje przed dylematem: czy kupić mieszkanie z rynku pierwotnego, czy z rynku wtórnego. Innymi słowy, kupujący mają do wyboru zakup mieszkania bezpośrednio od dewelopera albo zakup od pośrednika lub właściciela mieszkania. Obecnie, oferta mieszkań z rynku pierwotnego, w miastach wojewódzkich, jest szeroka. Wraz z Grupą Deweloperską GEO, czyli deweloperem w Krakowie, Wrocławiu i Katowicach, przygotowaliśmy artykuł opisujący zalety zakupu mieszkania od dewelopera.

Czy dostanę pożyczkę chwilówkę, jeśli jestem zadłużony w bankach?

0

Co zrobić, gdy potrzebujemy gotówki, a mamy już np. pożyczkę na 20 000 zł w banku i do tego kredyt hipoteczny na 300 000 zł? Możemy starać się o chwilówki online, które bardzo łatwo dostać, jednak w takiej sytuacji możemy być bardziej weryfikowani przez konkretne firmy. Jednak pożyczka pozabankowa to czasami jedyne wyjście.

JPK obowiązkowy dla wszystkich przedsiębiorców

0

Wprowadzony w 2016 roku jednolity plik kontrolny był różnie oceniany. Duże firmy miały obowiązek wprowadzić go już od 1 lipca 2016 roku, średnie i małe przedsiębiorstwa od 1 lipca 2017, a mikroprzedsiębiorstwa od 1 stycznia 2018 roku. Zdaniem Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej, dzięki elektronicznemu systemowi, na samej kontroli budżet państwa może zaoszczędzić nawet 200 do 300 milionów rocznie! Pytanie, co dla przedsiębiorców oznacza ta zmiana? Czy obawy właścicieli firm są uzasadnione?

Czym jest JPK?

JPK został wprowadzony ustawą z dnia 10 września 2015 roku dotyczącą zmian w Ordynacji podatkowej (DZ.U. z 2015 r., poz. 1649). To zbiór informacji o operacjach gospodarczych wykonywanych przez firmę. Dane te są przesyłane w każdym miesiącu do urzędu skarbowego.To nowa metoda kontroli skarbowej, która zobowiązuje przedsiębiorców do przekazywania na żądanie organu podatkowego plików z danymi w ujednoliconej formie elektronicznej. Najważniejszym celem wdrożenia JPK jest zwiększenie efektywności elektronicznej kontroli skarbowej. Ma to z kolei prowadzić do sprawniejszego wykrywania wyłudzeń kwot z tytułu zwrotu podatku VAT. JPK przyspiesza proces kontrolny firm, umożliwia właściwe reagowanie oraz likwiduje bariery w przekazywaniu danych elektronicznych. To pomaga uprościć proces kontroli.

JPK dla mikroprzedsiębiorców

Za mikroprzedsiębiorców określane są podmioty gospodarcze spełniające dwa warunki:

– w co najmniej jednym z dwóch lat obrotowych zatrudniają średniorocznie nie więcej niż 10 pracowników.

– w ciągu dwóch lat osiągnęli roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów, usług oraz operacji finansowych mniejszy niż 2 mln euro (lub suma aktywów jego biznesu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyła tej kwoty).

Wraz z początkiem roku 2018 wszystkie firmy są zobowiązane do przesyłania JPK_VAT. Obowiązek prowadzenia ewidencji VAT wynika z art. 109 Ustawy o podatku od towarów i usług. Vatowcy muszą prowadzić ewidencję zawierającą dane niezbędne do określonego sporządzania deklaracji podatkowej wraz z informacją podsumowującą.

Najważniejsze elementy do wskazania to:

– przedmiot i podstawa opodatkowania

– wysokość kwoty podatku należnego

– korekty podatku należnego

– kwoty podatku naliczonego obniżającej kwotę podatku należnego

– korekty podatku naliczonego

– kwoty podatku podlegające wpłacie do Urzędu Skarbowego lub zwrotowi z urzędu.

Ewidencja powinna uwzględniać też informacje umożliwiające identyfikację konkretnych transakcji. Obowiązkowo trzeba uwzględnić numer kontrahenta, aby organy mogły przeprowadzić tzw. kontrolę krzyżową.

Istotne zmiany w JPK

Do końca grudnia 2017 roku obowiązywał tzw. JPK­_VAT (2) i na jego podstawie przedsiębiorcy rozliczali się do 25 stycznia 2018 roku. Od stycznia br. obowiązuje struktura JPK_VAT (3).

Nowa struktura modyfikuje zakres podawanych danych. Przedsiębiorcy muszą uwzględnić takie informacje jak:

– pełna nazwa podmiotu

-NIP

Dodatkowo kontakt usprawni wprowadzenie adresu mailowego.  W JPK_VAT(3) nie uwzględnia się danych adresowych firmy oraz numeru REGON. Termin przesłania JPK upływa 25 dnia każdego miesiąca za poprzedni okres rozliczeniowy. Jeśli podatnik rozlicza się kwartalnie to pliki powinny zostać wysłane do 25 dnia następnego miesiąca (bez względu na termin rozliczania VAT).  Raportowanie JPK jest miesięczne, ale firmy mogą składać deklaracje VAT także kwartalnie.

Bezpłatna aplikacja na stronie Ministerstwa Finansów

Aby przesłać odpowiednio przygotowane pliki trzeba skorzystać z dedykowanego rozwiązania. Obok komercyjnych programów księgowości elektronicznej dostępna jest bezpłatna aplikacja Ministerstwa Finansów. Aby rozpocząć korzystanie z niej wystarczy pobrać i wypełnić specjalny formularz kalkulacyjny (plik csv). Dla podmiotu trzeba wygenerować tzw. Urzędowe Poświadczenie Odbioru dla plików JPK.  Dokonywanie ewentualnych korekt odbywa się przez tzw. profil zaufany – specjalne narzędzie służące na zasadach elektronicznego podpisu. Plik JPK może być również wysłany przez osoby postronne. Warunkiem koniecznym jest tylko złożenie w US specjalnego pełnomocnictwa UPL-1.

JPK – pytania i wątpliwości

W związku z JPK pojawiło się wiele pytań dotyczących jego wdrożenia oraz generowania dokumentów. Kilka ważnych kwestii, które warto rozwiać już na samym początku opisaliśmy poniżej.

  1. Korekty w pliku JPK. Gdy przedsiębiorca musi dokonać zmian w JPK, przykładowo po otrzymaniu faktury korygującej, konieczna jest zmiana nie tylko danej faktury, ale całego pliku JPK_VAT. Nie ma natomiast limitów co do liczby złożonych korekt. W razie wątpliwości można skorzystać z pomocy wykwalifikowanych pracowników śledzących na bieżąco przepisy podatkowe. Księgowa Warszawa to dobre wyjście dla osób zajmujących się księgowością w stolicy.
  2. Wątpliwości związane z danymi osobowymi. Rozwiewa je resort finansów. Gromadzenie oraz przetwarzanie otrzymanych danych odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dot. ochrony danych osobowych oraz tajemnicy skarbowej.
  3. Dodatkowe dokumenty. Pracownicy kontroli skarbowej mogą zażądać dodatkowo innych dowodów księgowych od przedsiębiorców. Z tego powodu przedsiębiorcy na potrzeby JPK muszą prowadzić także księgi rachunkowe, wyciągi bankowe, dokumentację magazynową, ewidencję zakupu i sprzedaży, faktury, podatkowe księgi dochodów i rozchodów oraz tzw. ewidencję przychodów.
  4. Sankcje za opóźnienia. Wysokość oraz rodzaj kary za opóźnienia w przesłaniu JPK zależy od wysokości strat poniesionych przez budżet państwa oraz od tego, czy obowiązek przesłania danych nałożyła skarbówka. Organy nadrzędne mogą uznać nasz czyn za przestępstwo skarbowe lub wykroczenie.

JPK – zmiany na lepsze?

Nowe sposoby kontroli podatkowej stały się faktem. JPK w uproszczeniu to księgi i dokumenty księgowe, które są prowadzone za pomocą programów komputerowych w danym formacie. Co miesiąc przedsiębiorca musi dostarczyć JPK_VAT. Wdrożenie JPK w Polsce przynosi takie korzyści jak odejście od tradycyjnych wydruków, szybki dostęp do elektronicznych danych pozwalający na analizę podmiotów kontrolujących, automatyzacja, szybsza kontrola podatkowa, ułatwienie pracy audytom. Jeśli mamy wątpliwości dotyczące księgowości czy przygotowania JPK warto zwrócić się o pomoc do licencjonowanego biura księgowego. Alternatywą dla prowadzenia tradycyjnej księgowości jest biuro wirtualne Warszawa.

Kalkulatory finansowe – co to jest? Jak z nich korzystać?

0

Wiele osób, które potrzebują wsparcia finansowego zastanawia się na początku na jaki produkt bankowy się zdecydować, a następnie na to, w jakim banku z niego skorzystać. Nie mówiąc o tym, czy możliwe jest skorzystanie z niego, czy spełnia się wymogi. Pomocne w ustaleniu wszystkich tych kwestii są kalkulatory finansowe. Czym są i jak z nich skorzystać? Podpowiadamy!

Kto powinien inwestować w UFK?

0

Fundusze inwestycyjne oraz UFK – ubezpieczeniowe fundusze kapitałowe to dwa różne produkty. Czym dokładnie są UFK i kiedy warto się na nie zdecydować?

Dlaczego warto ubezpieczać swoich pracowników?

0

Grupowe ubezpieczenia na życie powstały po to, aby spełniać potrzeby pracodawców oraz pracowników. Dzięki takiemu ubezpieczeniu pracodawca może bardzo dokładnie zabezpieczyć swoich pracowników i nie obawiać się jakichkolwiek wypadków w zakładzie pracy i związanych z tym konsekwencji.

Prowadzisz firmę? Sprawdź, jak uchronić się przed dużą karą pieniężną

0

Przepisy dotyczące funkcjonowania firm są dość restrykcyjne i nie ma tu znaczenia, czy mówimy o małych, czy też o dużych przedsiębiorstwach. Warto zwracać zwłaszcza na prawa dotyczące ochrony środowiska. W społeczeństwie coraz silniej wzrasta świadomość o produkcji śmieci, szkodliwym smogu czy też zanieczyszczeniach wody. To z kolei wiąże się z częstszymi zmianami prawnymi.

Nie wiesz jak sprawdzać, czy twoja firma funkcjonuje zgodnie z normami Unii Europejskiej? A może nie masz czasu na sprawdzanie najnowszych zmian dotyczących ustaw o ochronie środowiska? W takiej sytuacji najlepiej jest skorzystać z usług firmy szkoleniowej.

Co musisz wiedzieć o ochronie środowiska?

Chcesz mieć pewność, że twoja firma funkcjonuje zgodnie z prawem? Na szkoleniu z wymagań prawa ochrony środowiska dla przedsiębiorców szkoleniowcy zapoznają cię z siedmioma blokami tematycznymi. Tak dokładne opracowanie tematu sprawi, że twojej uwadze nie umkną nawet najmniejsze szczegóły.

Blok pierwszy to: „Podstawowe obowiązki firm korzystających ze środowiska”. Warto pamiętać o tym, że wiele działań produkcyjnych może niekorzystnie wpływać na przyrodę. Emisja gazów, zanieczyszczenia wody, zrzuty ścieków to tylko mały wycinek tego, o czym powinien pamiętać przedsiębiorca.

Kolejnym etapem szkolenia z ochrony środowiska jest omówienie opłat za korzystanie ze środowiska. Dotyczą one między innymi wprowadzania pyłów do powietrza czy też składowania odpadów.

Następnie omawia się gospodarkę odpadami przemysłowymi. W wielu firmach produkcyjnych elementem ubocznym pracy bywają składowiska odpadów. Przedsiębiorca powinien wiedzieć, czy niepotrzebne elementy nadają się do recyklingu, czy raczej należy je zutylizować. Za nieznajomość tego prawa grozi kara pieniężna.

Przy szkoleniach z ochrony środowiska nie można zapomnieć też o gospodarowaniu opakowaniami. To istotne zwłaszcza dla tych przedsiębiorstw, w których produkuje się przedmioty sprzedawane w opakowaniach. Obowiązkiem takiej firmy jest zapewnienie odzysku, czyli inaczej mówiąc, recykling tworzyw sztucznych.

Czym jest raport do KOBiZE?

Nie wiesz? A powinieneś! Krajowy Ośrodek Bilansowania i Zarządzania Emisjami to organizacja, do której musisz składać raporty m.in. wtedy, gdy posiadasz samochody służbowe, kotły grzewcze, piece piekarnicze, czy też klimatyzatory.

Na szkoleniu z ochrony środowiska dowiesz się też, jak funkcjonuje Krajowy Rejestr Uwalniania i Transferu Zanieczyszczeń.

Istotnym elementem kursu jest też to, co wielu przedsiębiorców interesuje najbardziej, czyli prawo kontroli organów zewnętrznych. Dowiesz się, kiedy urzędnicy mają prawo skontrolować twoją firmę, a także w jakich warunkach powinna odbywać się wizytacja, by wszystko przebiegało prawidłowo.

Ostatnim, ale zdecydowanie nie najmniej istotnym punktem szkolenia jest objaśnienie korzyści, jakie firma wyniesie z działań proekologicznych. Warto pamiętać o tym, że to, co robimy, działa z korzyścią nie tylko dla naszego przedsiębiorstwa, ale i dla całego społeczeństwa.

Autor: Pozycjoneria.pl. Artykuł powstał dzięki uprzejmości przedstawiciela firmy Team Prevent Sp. z o.o. z Pszczyny.

Certyfikacja ISO w biznesie

0

Prowadzenie firmy to niełatwe i bardzo złożone zadanie. Skuteczne zarządzanie organizacją jest niezbędne, aby zapewnić stabilność oraz dobre warunki do rozwoju. Bardzo pomocne jest stosowanie systemów zarządzania opracowanych przez specjalistów z Międzynarodowej Organizacji Certyfikacyjnej. ISO od lat przygotowuje normy opierające się na najlepszych praktykach w różnych obszarach działania przedsiębiorstw. Poniżej opisane są krótko dwie normy, które warto wdrożyć w pierwszej kolejności, aby zwiększyć skuteczność i efektywność organizacji.

Jakie palety plastikowe warto wybrać

0

Wybór porządnych palet z tworzywa sztucznego jest bardzo dużym wyzwaniem zwłaszcza dla osób, które po raz pierwszy dokonują zakupu i nigdy wcześniej nie korzystały z plastikowych palet. Z niniejszego artykułu dowiedzą się Państwo na jakie parametry należy zwracać szczególną uwagę, aby wybrać najlepsze na rynku palety plastikowe, które nie zawiodą w najmniej spodziewanym momencie.