Internet to ogromna przestrzeń, w której drzemie równie ogromny potencjał. Wiedzą o tym doskonale osoby prowadzące na co dzień swój własny biznes w sieci, odbiorcy szukający bardzo różnych informacji i asortymentu, wielkie branże i korporacje, a także muzycy, którzy chcą dotrzeć ze swoją twórczością do jak najszerszego grona odbiorców i sprawić, by zarabianie na muzyce stało się możliwe.
Choć marzenie to towarzyszy każdemu artyście niezależnie od tego, jakiego rodzaju muzykę tworzy, to droga do jego realizacji wcale nie jest prosta… Główna trudność polega na tym, że sprzedaż muzyki w Internecie to nie polega tylko na wrzuceniu utworów do serwisów streamingowych, ale także na szeroko zakrojonych działaniach marketingowych, dzięki którym wzrośnie rozpoznawalność danego artysty oraz liczba odtworzeń jego utworów w sieci.
Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest skorzystanie już na samym początku swojej drogi artystycznej z pomocy profesjonalisty. Chodzi o Digital Distributor, czyli kogoś, dla kogo sprzedaż muzyki w Internecie nie ma żadnych tajemnic!
Kim jest agregator treści cyfrowych?
To osoba, a częściej firma, która zajmuje się dystrybucją i promowaniem muzyki, wykorzystując do tego różnego rodzaju środki. Zakres współpracy zależy od potrzeb danego artysty, a to, co uda się osiągnąć, od potencjału samych treści, które po odpowiednim oszlifowaniu przez agregatora muzyki, mogą stać się prawdziwymi perełkami.
Jak digital distributor może nam pomóc w zaistnieniu na rynku muzycznym?
Agregator muzyki zajmuje się nie tylko czysto technicznymi sprawami. jak chociażby zadbanie o odpowiedni format i jakość przesyłanych plików, ich optymalizacje, odpowiednie opisanie itd. Spora część jego działań jest nastawiona na promocję twórczości, bez której zarabianie na muzyce byłoby tylko odległym marzeniem.
Jeżeli chodzi o promocję, to wykorzystywane są do tego wszelkie możliwe kanały, a sam Internet posiada wiele takich miejsc, dzięki którym można reklamować daną twórczość. Również marketing internetowy to możliwość dotarcia do szerszego grona odbiorców bez wielkich nakładów finansowych. Współpraca z influencerami, marketing szeptany, artykuły na blogach i wzmianki w mediach społecznościowych — możliwości, jakie daje sieć, jest wiele.
Czy warto podjąć współpracę z agregatorem muzyki?
Mając na uwadze wcześniejsze zagadnienia, wydaje się, że każda pomoc jest na wagę złota. Zwłaszcza taka, która jest nastawiona na skuteczne działania, których zwieńczeniem jest sprzedaż muzyki w Internecie, a mówiąc wprost: zarabianie na muzyce.