Analiza swot

Każda firma posiada swoje silne oraz słabe strony kropka ponadto Posiada również szanse i zagrożenia, które ułatwiają lub utrudniają jej rozwój. Aby założyć firmę, która będzie odpowiednio funkcjonowała należy ułożyć odpowiednią strategie. W ustaleniu takiej strategii pomoże ci analiza SWOT, czyli jedna z najbardziej popularnych narzędzi wykorzystywana do planowania biznesu.

Przeczytaj też: https://www.wsb.com.pl/analiza-swot/

Analiza SWOT – co to jest?

Analiza SWOT jest to ocena pozycji firmy na rynku. Odpowiednie litery tego słowa oznaczają: 

S – Strenghts (silne strony przedsiębiorstwa)

W – Weaknesses ( słabe strony przedsiębiorstwa )

O – Oppourtinities ( szanse dla przedsiębiorstwa )

T – Threats ( zagrożenia dla przedsiębiorstwa )

Analiza SWOT jest jednym z kluczowych elementów w klasycznym biznesplanie. Jeżeli Jest ona wykonana prawidłowo przedsiębiorca będzie mógł zobaczyć dokładny ogląd sytuacji. Dzięki temu Oceń swoją kondycję oraz potencjał do rozwoju swojej firmy. Bardzo często Taka analiza jest wymagana ze względów formalnych na przykład kiedy chcemy uzyskać środki na projekt z banku czy też w fundacji lub programu Unii Europejskiej.

Taką analizę możemy wykonać również z powodzeniem na przykład do oceny naszych szans na rynku pracy wyboru studiów czy też konkretnej strategii biznesowej. Możemy również wykorzystać ją do porównania opcji, na którą nie jesteśmy zdecydowani (na przykład postawić na influencer marketing czy content marketing).

Analiza SWOT dla firmy – 4 przydatne wskazówki

1. Silne strony 

Wypisz sobie wszystkie silne strony, którymi dysponuje twoja firma czy też twój zespół. Może być no na przykład współpraca z bardzo doświadczonym zespołem lub duży zapas gotówki. W tym punkcie Wybierz wszystko to, dzięki czemu posiadasz przewagę nad konkurentami i możesz być pewien swojego sukcesu.

2. Słabe strony

Do słabych stron możesz zaliczyć przede wszystkim brak doświadczenia biznesowego czy brak dostępu do dobrej jakości produktów. Warto poświęcić więcej czasu na wyszukiwanie słabych stron. W tym przypadku Możesz czuć dyskomfort, ale lepiej trzeźwo spojrzeć na projekt, niż później pluć sobie w brodę, że nasz biznes upada a My straciliśmy bardzo dużą sumę pieniędzy.

Do oceny zarówno słabych jak i silnych stron Skorzystaj z opinii innych, mogą to być eksperci lub też podmioty zewnętrzne. Im bardziej kompletną informację zbierzesz, tym lepiej dla Ciebie i Twojego biznesu. Te pierwsze dwa punkty odnoszą się do kwestii wewnętrznych. Teraz przedstawimy wam kolejne dwa, które będą dotyczyły się czynników zewnętrznych.

3. Szanse 

W szansach ważne jest to, żeby ocenić obecną sytuację na rynku. Jeżeli Twój rywal boryka się z problemami, zwalnia pracowników, to możesz ich przyjąć do siebie! Zbieraj jak najwięcej szans, które pozwolą Twojej firmie na rozwój. 

4. Zagrożenia 

Do zagrożeń należą przeze wszystkim silni konkurenci, którzy planują otworzyć swój oddział w Twojej okolicy. Przełóż się do wyszukiwania zagrożeń dla Twojej firmy. Będzie to miało znaczy wpływ na to, czy uda Ci się utrzymać na rynku, przez podjęcie odpowiednich działań.

Zobacz też: http://www.360money.pl/oferta-sklepow-internetowych/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ