Wybierając franczyzę, zwiększasz szansę na odniesienie sukcesu, prowadząc sklep lub punkt usługowy. O jakich innych zaletach sklepów franczyzowych powinieneś pamiętać?
Założenie działalności gospodarczej zajmuje tylko chwilę. Prowadzenie firmy przeciwnie – wymaga zaangażowania i czasu. Jako potencjalny przedsiębiorca musisz pamiętać o pozyskaniu kapitału na start i mieć świadomość ryzyka. To ostatnie możesz zminimalizować. Jak wynika z badań, od pewnego czasu w Polsce co roku więcej sklepów franczyzowych powstaje niż kończy działalność. Jeżeli nie masz pomysłu na działalność lub chciałbyś skorzystać z pomocy doświadczonych przedsiębiorców, to franczyza jest doskonałym rozwiązaniem. Poznaj główne zalety takiego modelu biznesowego.
Ogromny wybór franczyzodawców
Od powstania pierwszych sklepów franczyzowych w Polsce minęło już kilkanaście lat. Dziś takie punkty można znaleźć w miastach o różnej wielkości. Oferta franczyzodawców jest przy tym ogromna. Możesz postawić na handel (np. sklepy spożywcze, odzieżowe, z artykułami dla dzieci czy stacje paliw) lub usługi (prowadzenie szkoły językowej, restauracji, siłowni czy hotelu).
Towar po atrakcyjnych cenach
Franczyzodawcy nadzorują działanie wielu punktów handlowych i usługowych. Do każdego muszą dotrzeć niezbędne towary. Przez lata działalności poszczególni franczyzodawcy nawiązali wiele kontaktów handlowych, dzięki którym mogą zamawiać po niskich cenach. Takie rozwiązanie sprawia, że zaopatrzenie np. sklepów franczyzowych wszędzie jest takie same, a przedsiębiorcy nie muszą szukać dostawców we własnym zakresie.
Skorzystasz z systemu szkoleń
Na rynku nie brakuje szkoleń przeznaczonych dla przedsiębiorców. Nie wszystkie jednak są bezpłatne. Decydując się na franczyzę, możesz korzystać z wiedzy ludzi, którym udało się osiągnąć sukces. Zdobywając nowe umiejętności, będziesz jeszcze lepiej niż dotychczas prowadził biznes czy zarządzał pracownikami.
Brak nakładów na reklamę
Każda firma potrzebuje reklamy, bo inaczej konsumenci się o niej nie dowiedzą. Później konieczne jest umacnianie świadomości marki. W przypadku sklepów franczyzowych sprawa jest prosta – przedsiębiorca nie musi wykładać pieniędzy na reklamę, tę gwarantuje franczyzodawca. Może dostarczyć wielu narzędzi marketingowych, np. gazetki reklamowe, promocyjne akcje weekendowe czy programy lojalnościowe (źródło: topaz24.pl).
Zachowujesz niezależność, prowadząc punkt
W przypadku sklepów franczyzowych działa następująca zasada: to przedsiębiorca decyduje, kogo i na jakich warunkach zatrudnia. W praktyce zatem zachowujesz niezależność i prowadzisz działalność gospodarczą na własny rachunek. Na co dzień musisz podejmować decyzje, które będą miały wpływ na konkurencyjność twojej firmy.
Bezpłatna aranżacja pomieszczeń handlowych lub usługowych
Franczyzodawcy mają swoje wymagania, jeżeli chodzi np. o minimalną wielkość pomieszczenia, w którym będzie prowadzona działalność gospodarcza pod ich szyldem. Jednocześnie większość z nich zapewnia darmową pomoc w zakresie aranżacji wynajętego pomieszczenia. Efektem tego jest jednolity wygląd sklepów franczyzowych działających w różnych częściach kraju.
Pomoc w zakupie niezbędnego wyposażenia
Nie zawsze prowadzenie działalności gospodarczej wymaga posiadania wielu sprzętów – zdarza się, że wystarcza komputer i oprogramowanie. W przypadku sklepów spożywczych jest inaczej – niezbędne jest zainwestowanie m.in. w chłodnie, lady czy urządzenia rejestrujące sprzedaż. W zakupie takiego sprzętu po dobrych cenach również pomoże franczyzodawca.
Materiał promocyjny.